PREGUNTES I RESPOSTES SOBRE EL TUNEL SANTS-SAGRERA (2).
A) ESTRUCTURA DE LA XARXA (2).
3.- Quins avantatges aporta aquest esquema al sistema de Rodalies?
El nou túnel que unirà Sants i Sagrera, afegeix també uns altres clars avantatges de cara a les Rodalies; pel nou túnel passaran dos tipus de serveis. Els de llarg recorregut, amb serveis d’altes prestacions, que connectaran amb les principals ciutats espanyoles i europees. Els regionals, de mitjà recorregut, amb serveis de mitjana velocitat (200 km/h) i unes 2h de durada o menys, que permetran una bona connexió en l’entorn de l’Euroregió (fins a Zaragoza, València, Perpinyà, Toulouse, Narbone, ...).
Alliberarà l’actual túnel de Passeig de Gràcia dels serveis de llarg recorregut actuals i quedarà per a ús exclusiu de Rodalies. El túnel que passa per plaça de Catalunya ja es destina exclusivament a Rodalies.
La capacitat total de les Rodalies augmentarà fins a donar servei a 54-56 circulacions per sentit en hora punta. Permetrà quasi duplicar la capacitat actual de pas de trens de Rodalies.
Per fer això cal introduir millores al sistema de senyalització i enclavaments i construir un encreuament a diferent nivell de les dues actuals línies de Rodalies a la zona de l’Hospitalet, de manera que es puguin posar en marxa els serveis Costa-Costa, Interior-Interior.
Per fer això cal introduir millores al sistema de senyalització i enclavaments i construir un encreuament a diferent nivell de les dues actuals línies de Rodalies a la zona de l’Hospitalet, de manera que es puguin posar en marxa els serveis Costa-Costa, Interior-Interior.
4.- No és excesiu el nombre d'estacions si hi afegim la del Prat?
No. L’estació del Camp de Tarragona servirà uns 500.000 habitants, les de Girona i Lleida, uns 150.000 habitants cadascuna, la de Figueres uns 50.000 habitants i les tres de l’àrea de Barcelona (el Prat, Sants i la Sagrera) a l’entorn d’uns 4.500.000 habitants.
*Anterior entrada :
No hay comentarios:
Publicar un comentario