miércoles, 11 de agosto de 2010

PREGUNTES I RESPOSTES SOBRE EL TUNEL SANTS-SAGRERA. (1)



PREGUNTES I RESPOSTES SOBRE EL TUNEL SANTS-SAGRERA (1).
A) ESTRUCTURA DE LA XARXA.

1.- Per què dins de Barcelona es construiran dues estacions (Sants i la Sagrera) i no una de sola (la Sagrera)?


Utilitzaran infraestructura pròpia i segregada (via d’ample internacional), substituiran els serveis convencionals de llargues i mitjanes distàncies.
La nova xarxa permetrà els servies regionals d’altres prestacions (trens amb parades a Girona, Tarragona, Lleida, Figueres, Perpinyà, Saragossa, Valencia, Montpellier) imprescindibles per a la configuració de Barcelona com a centre de l’euroregió.


Aquests serveis regionals han de tenir parades prop dels orígens i destins del ciutadans. Desplaçar-se a una única estació, amb gran inversió de temps, fa perdre l’interès dels desplaçaments curts (Si el viatge a Girona dura 1/2 hora sobre el tren i el desplaçament fins a l’estació 3/4 d’hora, poc s’hi guanya respecte la situació actual, on el tren de Girona pot agafar-se a quatre estacions de la ciutat, i el viatge dura una hora).


2.- Quins avantatges aporta aquest esquema?


El funcionament del sistema AVE a Barcelona, articulat en dues grans estacions col-locades prop dels extrems de la ciutat, Sants i la Sagrera, més la connexió amb l’Aeroport, té importants avantatges:

Accessibilitat i urbanístics:

Millor cobertura de la ciutat en front el sistema d'única estació.
Les dues estacions permeten millors connexions amb metro i autobús de la ciutat.

Els trens provinents del sud que morin a Barcelona pararan a Sants, travessaran Barcelona parant a Sagrera i faran l’avituallament a la zona de Sant Andreu. Els trens provinents del nord pararan a Sagrera, travessaran Barcelona, pararan a Sants i faran el seu avituallament a Can Tunis. Els trens passants pararan a les dues estacions. Tenim màxim servei i major proximitat a l’usuari.

Les dues estacions comporten una millor accessibilitat reduint el nombre de moviments transversals de tràfic rodat a la ciutat.

Des del sud s’arriba abans a Barcelona amb la primera parada a Sants, i per tant es beneficia a aquests passatgers, que si s’anés directament a Sagrera pel Litoral.

El desenvolupament urbanístic de Sagrera es veu accelerat en el model litoral, però no impedit en el model de dues estacions. Per contra, aquest ofereix possibilitats de nous desenvolupaments a la Torrassa.

Les obres de la LAV han propiciat que es realitzés la cobertura i soterrament de les vies a Sants i L’Hospitalet de manera que s’ha accelerat aquest procés d’important reforma dels barris amb la desaparició de la barrera que suposava el pas del tren.

Operació interna:

Els sistema de reparació i manteniment de trens es reparteix entre Sant Andreu i Can Tunis, permeten una reducció dels tallers que caldria instal-lar a Sant Andreu amb el sistema d'una sola estació.

La dualitat permet reduir el nombre d’andanes de Sagrera, l’àrea d’estacionament i els tallers, evitant moviments redundants dels trens que implicarien una major complexitat del funcionament intern del ferrocarril, despesa addicional per la pèrdua de temps i les majors maniobres amb trens buits que caldria efectuar (implicaria la compra de més material mòbil per donar la mateixa freqüència, i major superfície d’estacionament i manteniment).

No hay comentarios: