El passat dia 21 a la Suite Corporate de la Tribuna Principal del Circuit de Catalunya a Montmelo, coincidint amb las jornades de F1 Test Days iniciava un cicle de conferencies, durant aquests dies, relacionades amb la F1. El primer en fer la seva ponència ha estat Mark Ingham de l'equip Vodafone McLaren Mercedes.
Amb el titol de : F1 Design Process, Ingham, amb més de 17 anys d'experiència com a enginyer de F1 ha fet a grans trets i amb una síntesis adequada i acurada una exposició de tot el procés de disseny d'un monoplaça.
“15
mesos abans de la primera carrera es comença a dissenyar el
cotxe en una lluita contra el rellotge. Abans de res el més
important és crear un disseny que respecti la normativa. En
segon lloc l’aerodinàmica és un altre aspecte
fonamental, l’equip porta a terme un gran nombre de simulacions amb
l’ordinador així com al túnel del vent. Quan ja s’ha
escollit el camí a seguir es comença per la distribució
dels elements principals al xassís. A 6 mesos del debut a
Melbourne el 80% de peces han d’estar fabricades. Mentre els motors
es proven a fons al banc de potència. Dels xassís que
es fan servir durant els crash test només es destrueixen les
zones d’impacte, pontons laterals, part del darrera i con frontal,
el monocasc es reutilitza després al llarg de la temporada. En
aerodinàmica treballen uns 50 enginyers i 50 més en
xassís. 6 setmanes abans del GP d’Austràlia s’acaba
de fabricar el primer cotxe, es porta a terme la presentació i
es realitzen els primers test al circuit.”
Ingham va recalcar un aspecte molt important en el proces de L'aerodinàmica :
“La
clau està en la part inferior del xassís, és una
superfície molt gran on s’hi pot guanyar molt.”
2 comentarios:
No deixa de sorpendrem la gran quantitat de diners que directa i indirectament mou la F1, no nomes l'espectacle en sí mateix de les carreras sino coses com les que ara explicas en la teva entrada.
Conferencias, debats, exposicions, ponencias...no es que cregui que es un esport que no ho mereix nomes em sorpren que algo tan elitista com el mon de la F1 interesi a la gran massa de la manera que ho fa, gent que es deixa el sou d'un mes en participar d'un esport a on per accedir has de tenir la butxaca ben plena.
Sí ja se que la teva entrada es sobre enginyeria i disseny pero jo m'he quedat en la ponencia...sóc així.
Petons.
No sorpren, de fet, de sempre l'automovilisme ha estat un esport digeum elitista, pero et ben asseguro que hi ha molt afeccionat tant normals com pugui ser aquell que paga 4 carnets del Barça o de qualsevol altre club esportiu.
I com ja he did altres vegades, la F1 té en si una finalitat més enllà de ser un esport, un espectacle o la fabrica de fer diners de 4. La F1, i altres categories del motor, és un laboratori, un banc de probes de coses que despres s'apliquen a la industria automobilistica.
Si que es cert que mou molts doners, moltissims més que las motos, pero es allo de :
el que vale vale y el que no a correr en moto.
:P
+xT
Publicar un comentario