sábado, 25 de febrero de 2012
F1 : ELS NOUS PNEUMATICS.
Mario Isola, Racing Manager de Pirelli, en la ponència celebrada al Circuit de Catalunya va presentar les novetats que veurem als pneumàtics de F1 aquesta temporada que comença en un mes a Austràlia.
Mario Isola, és un milanes que va començar la seva carrera professional a Pirelli com a provador de pneumàtics de carrer, per després entrar al departament d'I+D on va desenvolupar una línia de pneumàtics de baixa resistència al fregament i una altra d'hivern.
Al 2.005 entrà al departament de competició, concretament la seva tasca es desar-rotlla als GT, seguidament entra en contacte amb el món del WRC on s'hi esta entre el 2006 i el 2010. Al 2011 va capitanejar el retorn de Pirelli a la F1 on substituïen com a subministradors oficials, i únics, a Bridgestone.
Tot un especialista en pneumàtics que va fer una presentació ben acurada respecte als cambis que podrem veure aquest any a la F1.
"Quan varem ser escollits com a subministrador oficial del Mundial de Formula 1 ens van encarregar la missió de dissenyar un pneumàtic que es degradés més durant les carreres. La idea era que com a mínim es portessin a terme dos canvis de rodes per carrera. Al llarg de la temporada 2011 es va sumar una mitja de 2,28 parades al box per Gran Premi amb el que ho vem aconseguir. A més, gràcies als nostres pneumàtics la F1 va assolir el rècord històric de 1.150 avançaments en una temporada. Al 2012 trobarem tres importants novetats. En un primer lloc reduïm el número de tipus de compostos de quatre a tres: Tou, Mitjà i Dur. Una altra de les novetats és que el divendres al matí s'entreguen els 11 jocs de pneumàtics a cada pilot, així al final de cada sessió es tornen un a un tots els jocs a Pirelli per ser analitzats. Per últim, a la temporada passada hi havia una diferència de 1,5 segons entre el tou i el dur, ara aquesta diferència ronda entre els 0,6 i 0,8 segons. Volem potenciar que es portin a terme més estratègies. El perfil del 2012 és nou amb el que el pneumàtic passa a ser més compacte i això ens permet controlar millor la vida útil del mateix. Els pneumàtics del darrera de pluja també canvien, el seu dibuix ara és molt més marcat. A cada GP desplacem 52 persones, 12 de les quals són enginyers, un per cada equip. A la seu que Pirelli té a Milà 150 enginyers treballen diàriament per la F1. El departament Pirelli Motorsport produeix anualment 200.000 pneumàtics, 45.000 dels quals són per la F1."
En els tests de desenvolupament d'aquests pneumàtics 2012 i com bé diu Mario Isola : "Per tal de no afavorir a cap equip en especial vem optar per llogar un Toyota TF109 que la firma japonesa va fer servir la temporada 2009. El vem escollir perquè era potent i en el seu dia va ser molt competitiu."
La importància dels pneumàtics, i de com aquests afecta'n en el rendiment de un monoplaça és una de las tasques mes interessants que tenen els enginyers de las escuderies, i si no que li diguin a Ferrari, on l'any passat van tenir moltíssims problemes per no acabar de reglar be i ajustar els seus monoplaces a las característiques de cada joc de pneumàtics; fins al ultim tram del campionat Ferrari va pagar car aquest problema que no van saber resoldre al principi i entre altres factors va ser una de las causes del seu pobre paper en las tandes de qualificació i sobre tot en las carreres on van ser superats amb escreix per REDBULL i McLaren.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario