Silverstone 2013 ha estat una carrera atípica, en tres dies de GP el clima ha estat protagonista però no ha sigut l únic protagonista en la catedral del automobilisme, Gran Bretanya te un temps boig per aquestes èpoques, podem trobar dies de sol i calor o dies que recorden a la tardor del mediterrani, pluja fred i vent.
Divendres els lliures van estar passats per aigua, el circuit va rebre la competició amb un asfalt humit que es va em-papar a mida que van passar les hores i on la pluja va ser present durant gran part del dia.
Ricciardo va ser el millor, cosa que ja diu de com estaven anant les coses, les grans escuderies no van tenir el seu millor dia però el pitjor encara estava per venir.
Sense una clara perspectiva de com anirien les Q i amb un dia gris però sense pluja des-de ben entrat el mati les sorpreses es van anar aclarint i posant a cadascú al lloc on havia fet mèrits per estar, aixi Fernado Alonso amb un Ferrari que es una cafetera als dies previs però te un mes que acceptable rendiment el dia de cursa, classificava en 10ª posició a la graella, Massa que encara no se com continua a la escuderia de Il cavallino rampante tenia una mes que jornada negra; els redbull no van dominar però deixaven ben posicionades les seves opcions al triomf, Vettel i Webber no van ser els millors però amb la superioritat que te Red Bull entraven en tos els pronòstics per endur-se la victorià final, Mercedes i Lotus es colaven com a convidats estrella, Ice Man era l home del dia amb les possibilitats d obtenir un record en la F1, puntuar en totes les curses disputades fins ara cosa que no ha fet ningú mes aquest any, Hamilton amb la motivació extra de corre a casa deixava empremta de la seva agressiva conducció col·loca'n Mercedes en bona posició per lluitar pel triomf, en general poques novetats respecte a com esta anant la temporada malgrat que pilots com Ricciardo i Rosberg donen grates sorpreses per afegir competitivitat i emoció al any.
Diumenge era un dia radiant, un sol càlid presidia el circuit, però potser vist ara tots haguéssim preferit un GP passat per aigua degut al que sense cap mena de dubte marcara aquesta edició del GB de Gran Bretanya i la temporada per les conseqüències del que va succeir en plena carrera.
Petits accidents que van embrutar l asfalt, les explosions dels pneumàtics en especial el de Hamilton i Massa, el britànic liderava la carrera quan va explotar la seva roda, i el brasiler estava netejant la mala actuació dels darrers dies. El safety car va ajustar les diferencies entre els cotxes i va fer canviar totes les estratègies d'equip, va ser una carrera dividida en parts, cada cop que va sortir el safety tot en certa manera començava de nou, inclús els cotxes amb volta perduda van tenir opcions a millorar les seves posicions.
Les paredes a boxes van ser determinants per la carrera i pel podi, Rosberg, Webber i Alonso van tenir una bona elecció, Hamilton va fer una remuntada espectacular i es va quedar a un pam de podi, aquí Alonso va demostrar les seves dots de pilotatge que inclús podien haberlo portat amb tota seguretat al segon lloc i perquè no? Poder optar a avançar a Rosberg que al final va ser el mes regular en la cursa.
L'abandó de Vettel per problemes mecànics es la nota més destacable a part de la polèmica dels pneumàtics, la fiabilitat del RedBull va recordar algunes curses de l'any passat quan Alonso va liderar el campionat amb un Ferrari al que va saber treure el millor de les seves evolucions.
En definitiva una cursa que ajuste la pugna pel campionat, Vettel continua lider però ja sent l ale de Fernando que haurà de treballar moltíssim amb Ferrari per tenir veritables opcions a conquerir el títol, cosa per altra banda que ja toca.
Ice Man va passar a la historia de la F1 al aconseguir puntuar e el GP de la Gran Bretanya, és l'únic de la graella que ho ha fet en totes les curses del campionat 2013.
Silverstone, el circuit que va veure neixer la F1 el 1950 és especial, és respira historia de l'automòbil, la afició i passió dels britànics pels esports de motor i més en concret per l'automobilisme es especial, Catalunya ho és però la cultura automobilística dels britànics encara esta molt per damunt de la axalabrada afició nostre, comprovat per totes les activitats que envolten el capo de setmana de celebració del GP. Una experiència única que s'ha de viure en primera persona per entendre i saber el que es tan difícil de explicar en paraules.
No hay comentarios:
Publicar un comentario