lunes, 24 de mayo de 2010

MILLER-MIRO : EL SOMRIURE AL PEU DE L'ESCALA.



MILLER-MIRO : EL SOMRIURE AL PEU DE L'ESCALA.

Henry Miller va escriure “El somriure al peu de l'escala” al 1948, un text breu on escriu sobre un pallasso, en principi pensat per ser il-lustrat pel pintor Fernand Léger; Miró amic de Henry Miller tambe el va il-lustrar en una edició alemanya que CL va rescatar de la Fundació Miró. El pintor barceloní va fer unas imatges bassades en el circ i els pallasos amb la particular visió del seu geni.



“El circ és un petit redol d'arena tancat, apte per a l'oblit. Durant un temps més aviat breu, ens permet de no pensar en nosaltres, de dissoldre'ns en l'admiració i la felicitat, de ser transportats pel misteri.”

“La filera dels barrots s'estenia damunt d'ell, fins a l'infinit, foradant els núvols, rebentant fins i tot la gegantina esfera del cel, on eren cosides les estrelles i pujava dretament fins a la lluna.”


Miller va agrair per carta a Miró els dibuixos per al seu “petit llibre”.
13 de març de 1961
Benvolgut Joan Miró,
Estic molt complagut de saber que fareu les il-lustracions per al meu petit llibre . És un gran honor per a mí!
El meu editor i amic, Ledig-Rowohlt, voldria dir-vos que serà a Mallorca el mes vinent i que espera veure-us.
Jo estic de viatge.
Records!
Henry Miller

No hay comentarios: